Małe ilości – ADR, czy nie ADR? cz. 2

W poprzednim artykule zacząłem omawianie sposobu przewozu towarów niebezpiecznych w „ilościach ograniczonych”. Przewożenie w „ilościach ograniczonych” pozwala na ograniczenie kosztów związanych z dostosowaniem się do obowiązujących przepisów. Stosując ten sposób przewozu jesteśmy zwolnieni z dużej części przepisów umowy ADR, jednakże to zwolnienie nie obejmuje wszystkich przepisów określających przewóz towarów niebezpiecznych.

Szczegóły

Małe ilości – ADR, czy nie ADR? cz. 1

Mamy przepisy wyłączające niektóre towary niebezpieczne, bądź określone ich ilości spod przepisów stosowanych przy przewozie towarów niebezpiecznych, gdyż te „małe ilości” nie stanowią takiego samego zagrożenia, jak większe ilości tych towarów, które już są obwarowane przepisami umowy ADR. Sama idea wprowadzenia tych przepisów jest słuszna, ale czy przewóz tych małych ilości towarów niebezpiecznych jest naprawdę bezpieczny?

Szczegóły

Badania techniczne pojazdów

Ostatnio głośno się zrobiło na temat badań technicznych pojazdów. A wszystko za sprawą niedawnych zmian w przepisach, a dokładniej nowej sankcji za brak badań technicznych nakładanych przez organy kontrolne. We wrześniu 2018 r. ukazała się nowelizacja ustawy o transporcie drogowym, która zawiera m.in. załączniki określające wysokości kar za naruszenia określonych przepisów. Znajdziemy tam kary pieniężne za naruszenia norm czasu pracy, naruszenia przepisów ustawy o transporcie drogowym, ale są tam również sankcje za niepoddanie…

Szczegóły

Czy za manipulację zapisów tachografu można trafić do więzienia?

Nowelizacja prawa o ruchu drogowym i kodeksu karnego wprowadzająca obowiązek zgłoszenia wymiany drogomierza i sankcje karne za fałszowanie zapisów stanu drogomierza czeka na podpis prezydenta. O ile zmiany w prawie o ruchu drogowym mają zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2020 roku o tyle zmiany w kodeksie karnym będą obowiązywać po 14 dniach od opublikowania zmiany do ustawy. Treść art. 306a kodeksu karnego § 1 wskazuje, że kto zmienia wskazanie drogomierza…

Szczegóły

Nie płać kary za brak ewidencji pomimo wyłączenia z obowiązku rejestracji przez tachograf

W związku z wątpliwościami dotyczącymi przewozów wyłączonych z zakresie stosowania Rozp. 561/2006, jak również wyłączenia z ustawy o czasie pracy kierowców, należy wskazać, że zgodnie z art. 13 ust. 1 pkt. h ROZPORZĄDZENIE (WE) nr 561/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 15 marca 2006 r. i art. 3 Rozp. 561/2006 spora część przewozów i pojazdów wyłączona jest na podstawie ww. artykułów z obowiązku stosowania zapisów z art. 5-9 Rozporządzenia WE 561/2006, tj. stosowania…

Szczegóły

Poszkodowani przewoźnicy. Punktujemy błędy służb kontrolnych

W ostatnich paru miesiącach dużo słyszymy o Inspekcji Transportu Drogowego zwłaszcza w aspekcie protestu inspektorów. Obraz jaki tworzy się z medialnego przekazu jest z jednej strony w wielkim skrócie taki, że inspektorzy transportu drogowego są pomijani przy podwyżkach, pomijani przy zmianie statutu ich pracy na służbę, taką jak policja. Z drugiej strony Główny Inspektorat Transportu Drogowego kreuje ITD jako profesjonalną służbę dbającą o bezpieczny transport, zwłaszcza…

Szczegóły

Zmiany w sposobie prowadzenia dokumentacji pracowniczej

Z dniem 1 stycznia 2019 r. weszły w życie przepisy Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz.U. z 2018 r. poz. 2369), wprowadzając zmiany w sposobie prowadzenia tej dokumentacji przez pracodawców. Jedną z nowości w zakresie prowadzenia dokumentacji pracowniczej jest wynikający z § 6 pkt 1a rozporządzenia obowiązek objęcia ewidencją czasu pracy informacje o liczbie godzin dyżuru oraz godzinie rozpoczęcia i zakończenia…

Szczegóły

Jak wykonać import danych cyfrowych?

Menu importu danych cyfrowych wygląda następująco: W programie Tachospeed możliwy jest import danych cyfrowych z plików .ddd na dysku lokalnym lub na serwerze FTP, bądź bezpośrednio z czytnika karty kierowcy lub tachografu. 1.1 Import danych z pliku. Opcja umożliwia import danych z pliku cyfrowego kierowcy bądź pojazdu. Po wybraniu tej opcji wskazujemy plik jaki chcemy zaimportować.  Jeśli kierowca został wcześniej dodany do bazy to jego imię…

Szczegóły

Jak zmienić stary pojazd na nowy?

W trakcie funkcjonowania firmy transportowej zachodzi konieczność zmiany numerów rejestracyjnych, z powodu zakupu lub sprzedaży ciągników siodłowych, wykupu z leasingu lub podobnych sytuacji. Zmiana numerów rejestracyjnych w programie zajmuje dosłownie chwilę:   Aby zmienić stary pojazd na nowy wystarczy przejść do zakładki „Pojazdy”, usunąć stary nr rejestracyjny samochodu i wprowadzić nowy. Polecamy również zapisać informację o takiej operacji w oknie „Uwagi”, np. do dnia 01.01.2010 obowiązywał nr rejestracyjny…

Szczegóły

Jak wykonać aktualizację oprogramowania?

W trakcie trwania dwunastomiesięcznego okresu dostępu do aktualizacji, pojawiają się, średnio co miesiąc, nowe wersje naszego oprogramowania. Przeprowadzenie aktualizacji jest bardzo proste i sprowadza się do kilku kliknięć myszką:   Pobieramy aktualizację ze strony https://tachospeed.pl/programy/aktualizacje/ Wyłączamy Tachospeed, jeśli jest uruchomiony Wyłączamy oprogramowanie antywirusowe (tutaj kilka skrinów dla różnych programów antywirusowych) Uruchamiamy aktualizację z prawami admina:Jak na załączonym zrzucie ekranu       Klikamy…

Szczegóły