Czy można utracić prawo jazdy za fałszowanie tachografu?

Procedowana właśnie w Sejmie zmiana prawa o ruchu drogowym może od grudnia 2021 roku wprowadzić nowe restrykcje na kierowców fałszujących zapisy tachografu.   W 2019 r. zgodnie z posiadanymi przez Inspekcję Transportu Drogowego statystykami stwierdzono m.in. 339 przypadków podłączenia do tachografu niedozwolonego urządzenia lub przedmiotu wykonanego lub przeznaczonego do celów podrabiania lub przerabiania danych rejestrowanych przez tachograf lub korzystania z tego urządzenia lub przedmiotu (lp. 6.1.3 załącznika nr 3 do ustawy z dnia 6 września 2001 r.…

Czytaj więcej

Spółka Infolab z akredytacją dla systemu e-Toll!

Szanowni Państwo! Z radością informujemy, iż spółka Infolab otrzymała akredytację dla systemu e-Toll. Na początku sierpnia nasze urządzenia GPS przeszły testy integracyjne, co pozwoliło nam uzyskać akredytację od Krajowej Administracji Skarbowej dla nowego systemu poboru opłat e-TOLL. Jesteśmy jednym z niewielu certyfikowanych dostawców urządzeń ZSL. W związku z powyższym zapraszamy naszych Klientów do rozmów i wdrożeń urządzeń zintegrowanych z e-TOLL. Więcej informacji znajdziecie na stronie:…

Czytaj więcej

Projekt zmian do ustawy o czasie pracy kierowców

W dniu 29.07.2021 r. do konsultacji publicznych trafił rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw, przygotowany przez Ministra Infrastruktury. Projekt wykonuje orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego z dnia 24 listopada 2016 r. w sprawie K11/15 oraz realizuje przepisy Pakietu Mobilności.    Projekt zakłada zmianę przepisów: Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 919 i 1005), Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz. U. z 2019 r.…

Czytaj więcej

Trudny wybór przewoźników: OBU czy ZSL – jakie urządzenie wybrać?

Do końca września 2021 r. mamy czas na to, aby zdecydować, które rozwiązanie będzie dla nas najodpowiedniejsze pod kątem przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemu e-Toll. Do wyboru mamy trzy metody wysyłania danych za pomocą urządzenia OBU, ZSL oraz aplikacji mobilnej. Trzecia opcja jednak jest bardziej zawodna i nie sprawdzi się dla firm pokonujących długie trasy.    Wady i zalety urządzeń OBU i ZSL:   OBU (On-Board-Unit): możliwość…

Czytaj więcej

Pakiet mobilności a wpis kodu kraju – jak uniknąć kar?

Zmiany przepisów związane z wprowadzaniem pakietu mobilności w 2020 roku w dalszym ciągu mogą zaskakiwać kierowców czy przedsiębiorców w trakcie kontroli drogowych, czy w przedsiębiorstwie.   W 2020 do rozporządzenia 165/2014, w art. 34 dodano zapis, zgodnie z którym kierowca pojazdu wyposażonego w tachograf analogowy, nanosi symbole państw, w których rozpoczyna i kończy dzienny okres pracy. Ponadto, na początku pierwszego postoju kierowcy w tym państwie członkowskim kierowca wprowadza również symbol państwa, do którego wjechał, po przekroczeniu granicy państwa członkowskiego.…

Czytaj więcej

Nowa wersja 3.06 z nowym importem danych cyfrowych!

Zapraszamy do zaktualizowania programu do wersji 3.06 – zawiera nowy, jeszcze szybszy importu danych cyfrowych do programu. Zobacz pełną listę zmian i pobierz aktualizację.   Posiadając dostęp do aktualizacji, zyskujesz: 12-miesięczny dostęp do najnowszej wersji programu Darmową pomoc techniczną w awaryjnych sytuacjach Pewność odnośnie aktualnie obowiązujących przepisów Status Stałego Klienta gwarantujący korzystniejsze rabaty   Jeśli…

Czytaj więcej

Wynagrodzenie minimalne w 2022 r.

23 lipca 2021r. Rządowe Centrum Legislacji opublikował na stronie internetowej projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2022r.   Projekt rozporządzenia jest wynikiem braku porozumienia co do przyszłorocznej wysokości płacy minimalnej w Radzie Dialogu Społecznego. Związkowcy chcieli podwyżki na poziomie 12 proc., a pracodawcy proponowali do 5,1 proc. Zgodnie z projektem rozporządzenia Rady Ministrów od 01 stycznia 2022r. minimalne wynagrodzenie za pracę…

Czytaj więcej

5 punktów Pakietu Mobilności, na które musisz zwrócić uwagę

W związku z dalszymi niejasnościami przepisów jakie zostały wprowadzone w sierpniu 2020r. Komisja Europejska przygotowała i opublikowała oficjalne wyjaśnienia dotyczące interpretacji przepisów z zakresu czasu prowadzenia oraz odpoczynków kierowców. Wyjaśnienia mają za zadanie pomóc przewoźnikom i kierowcom zrozumieć w jaki sposób stosować przepisy Pakietu Mobilności.   I część wyjaśnień Komisji Europejskiej Początkiem roku została opublikowana pierwsza interpretacja przepisów Pakietu Mobilności w formie pytań i odpowiedzi, zawierała 12 zagadnień.…

Czytaj więcej

Zyskaj wiedzę ekspertów! Zapisz się na szkolenie!

Tylko w dniach 20-23 lipca 2021 r. zapraszamy do skorzystania z oferty promocyjnej na nasze szkolenia.  Rabat jaki mogą Państwo otrzymać wynosi 15%. Warto się pośpieszyć, gdyż liczba miejsc jest ograniczona.   Obecnie proponujemy 3 szkolenia: Szkolenie z przepisów dotyczące czas pracy kierowcy oraz obsługi tachografu – zobacz więcej Szkolenie on-line z programu Tachospeed – zobacz więcej Szkolenie w siedzibie naszej firmy w Tychach z programu Tachospeed – zobacz więcej…

Czytaj więcej

Pakiet mobilności a zmiana przepisów o delegowaniu kierowców

Akty prawne wchodzące w skład pakietu mobilności zostały opublikowane 31 lipca 2020r. w dzienniku urzędowym UE, ich wdrożenie zajmie kilka lat. Pierwsza część z zakresu przepisów czasu prowadzenia pojazdu, przerw i okresów odpoczynku obowiązuje od 20 sierpnia 2020 r., a następne będą kolejno wchodzić w życie aż do 2026 r. Największą obawą dla przewoźników są przepisy dotyczące delegowania, które będą obowiązywały od  lutego 2022 r. Obecnie pojawia się…

Czytaj więcej