Małe ilości – ADR, czy nie ADR? cz. 1

Mamy przepisy wyłączające niektóre towary niebezpieczne, bądź określone ich ilości spod przepisów stosowanych przy przewozie towarów niebezpiecznych, gdyż te „małe ilości” nie stanowią takiego samego zagrożenia, jak większe ilości tych towarów, które już są obwarowane przepisami umowy ADR. Sama idea wprowadzenia tych przepisów jest słuszna, ale czy przewóz tych małych ilości towarów niebezpiecznych jest naprawdę bezpieczny?

Szczegóły

Tachospeed 2.93 z obsługą danych z inteligentnych tachografów

Od 15 czerwca 2019 r. nowe inteligentne tachografy powinny być instalowane we wszystkich nowo zarejestrowanych pojazdach wykonujących usługi transportowe na terenie Unii Europejskiej. Jest to już IV generacja tachografów cyfrowych tzw. tachografów inteligentnych. Aby w pełni korzystać z możliwości tachografu inteligentnego zaktualizuj oprogramowanie Tachospeed do najnowszej wersji 2.93. Jeśli jeszcze nie analizowałeś i nie rozliczałeś czasu pracy kierowców z Tachospeedem, pobierz i testuj za darmo nasz program. Przez 30 dni…

Szczegóły

Czy za manipulację zapisów tachografu można trafić do więzienia?

Nowelizacja prawa o ruchu drogowym i kodeksu karnego wprowadzająca obowiązek zgłoszenia wymiany drogomierza i sankcje karne za fałszowanie zapisów stanu drogomierza czeka na podpis prezydenta. O ile zmiany w prawie o ruchu drogowym mają zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2020 roku o tyle zmiany w kodeksie karnym będą obowiązywać po 14 dniach od opublikowania zmiany do ustawy. Treść art. 306a kodeksu karnego § 1 wskazuje, że kto zmienia wskazanie drogomierza…

Szczegóły

Ograniczenia nacisku osi niezgodne z prawem unijnym

W dniu 21 marca 2019r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w sprawie o sygnaturze C-127/17 orzekł, że Polska naruszyła prawo unijne wprowadzając ograniczenia dla swobodnego ruchu pojazdów o maksymalnym nacisku osi napędowej  wynoszącym 11,5 tony.   Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani przygotowaniem wniosku o zwrot zapłaconej kary zapraszamy do kontaktu z TACHOLAB Sp. z o.o., ul. Estetyczna 4, 43-100 Tychy biuro@tacholab.pl lub telefonicznie: (32) 70 70 472…

Szczegóły

Decyzja Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie kar za nacisk osi napędowej

Polska przegrywa w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej. W sprawie ruchu ciężarówek z naciskiem osi 11,5 tony polska administracja poniosła porażkę, a skarga okazała się uzasadniona. Co to oznacza dla kierowców i firm transportowych?   Ważny wyrok dla kierowców Jednym z celów integracji europejskiej było wsparcie dla ruchu transgranicznego. Dlatego do 2011 roku Polska była zobowiązana otworzyć swoje drogi dla wszystkich pojazdów o nacisku 11,5 tony…

Szczegóły

Zacieśnienie współpracy pomiędzy PIP i ITD

Podpisy zostały złożone, więc rozpoczyna się nowy rozdział we współpracy pomiędzy Państwową Inspekcją Pracy a Inspekcją Transportu Drogowego. W jakim zakresie obie instytucje przewidują współdziałanie? Co to oznacza dla zawodowych kierowców?   Bliższa współpraca, większa skuteczność 7 marca 2019 roku w siedzibie Głównego Inspektoratu Pracy spotkali się: • Główny Inspektor Pracy – Wieszław Łyszczek, • Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur. W tych…

Szczegóły

Czy kierowcę zmęczonego można porównać do pijanego? Jedyny taki eksperyment w Polsce!

Wielokrotnie w dyskusjach dotyczących czasu pracy, jazdy i zmęczenia kierowców porównuje się reakcje kierowców zmęczonych z tymi po spożyciu alkoholu. W literaturze opisującej badania prowadzone w tym zakresie wskazuje się, że czas reakcji osoby po około 17 do 20 godzinach pracy jest porównywalny z czasem reakcji osoby, która ma we krwi ok. 0,5 promila alkoholu. Natomiast dla osoby po 24-godzinach pracy, przyjmuje się czas reakcji na poziomie osoby z zawartością 1…

Szczegóły

Zmiany w sposobie prowadzenia dokumentacji pracowniczej

Z dniem 1 stycznia 2019 r. weszły w życie przepisy Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz.U. z 2018 r. poz. 2369), wprowadzając zmiany w sposobie prowadzenia tej dokumentacji przez pracodawców. Jedną z nowości w zakresie prowadzenia dokumentacji pracowniczej jest wynikający z § 6 pkt 1a rozporządzenia obowiązek objęcia ewidencją czasu pracy informacje o liczbie godzin dyżuru oraz godzinie rozpoczęcia i zakończenia…

Szczegóły

Kolejna akcja Policji z wykorzystaniem naszego oprogramowania Tachospeed

We wtorek 29 stycznia 2019 r. odbyła się kolejna udana akcja Policji z wykorzystaniem oprogramowania Tachospeed. Podczas akcji Policjanci z Tychów i Sosnowca kontrolowali samochody ciężarowe, sprawdzając przede wszystkim czas pracy kierowców oraz ich stan trzeźwości. Jesteśmy dumni, że nasze oprogramowanie jest niezmiennie wykorzystywane przez służby mundurowe do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Z oprogramowania Tachospeed korzysta w Europie 18 instytucji kontrolnych, w szczególności wspomniana wyżej Policja a także…

Szczegóły

Spotkanie z przedstawicielami białoruskiego BAMAP VEDY

W miniony czwartek 24.01.2019 r. w Tychach odbyło się spotkanie przedstawicieli białoruskiego „Centrum szkoleniowego dla kadry kierowniczej i specjalistów BAMAP-VEDY” z ekspertami Infolab w ramach szkolenia „Organizacja przewozu rzeczy i kontroli czasu pracy i odpoczynku kierowców w przypadku wykonywania międzynarodowych przewozów drogowych”. W spotkaniu i szkoleniu wziął udział również dyrektor generalny naszego białoruskiego Partnera – firmy OOO „Intertrakt”. Specjaliści naszej firmy zaprezentowali nowoczesne rozwiązania do kontroli czasu…

Szczegóły