Jak analizować dane zgodnie z Pakietem mobilności?

Opcje związane z pakietem mobilności, dostępne są od wersji 2.98 programu Tachospeed. Zapraszamy do regularnego aktualizowania programu, co stanowi gwarancję poprawnego wyliczenia.   Posiadając dostęp do aktualizacji zyskujesz: 12-miesięczny dostęp do najnowszej wersji programu Darmową pomoc techniczną w awaryjnych sytuacjach Pewność odnośnie aktualnie obowiązujących przepisów Status Stałego Klienta gwarantujący korzystniejsze rabaty Wszystkie wersje programu dostępne są pod adresem: https://tachospeed.pl/programy/aktualizacje/ Jeśli nie posiadasz dostępu do aktualizacji, prosimy o pilny…

Szczegóły

[AKTUALIZACJA] Odstępstwa od stosowania Rozporządzenia 561 (EU) w związku z pandemią

W związku z sytuacją epidemiologiczną w Europie, kraje europejskie wprowadziły wyłączenia stosowania się do norm czasu jazdy, przerw i odpoczynków kierowców wynikających z Rozporządzenia 561/2006. Poniżej przedstawiamy listę krajów, które wprowadziły zmiany powołując się na art. 14 Rozporządzenia 561/2006. Zawieszenie norm ma ułatwić zaopatrzenie w żywność oraz leki, spowodowane jest również zamknięciem granic. Kierowcy mają pracować więcej i odpoczywać krócej, by uzupełnić braki w dostawach.   Wprowadzanie zmian…

Szczegóły

[AKTUALIZACJA] Odstępstwa od stosowania Rozporządzenia 561 w Polsce w związku z pandemią

Polska jest kolejnym krajem wprowadzającym odstępstwa w stosowaniu Rozporządzenia 561 w związku z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 (COVID-19). Jak informuje Główny Inspektorat Transportu Drogowego, w Polsce od dnia dzisiejszego na podstawie art. 14 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 561/2006 w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego wprowadza się tymczasowe odstępstwa od stosowania przepisów art. 6-7 ww. rozporządzenia w stosunku do kierowców wykonujących międzynarodowy transport…

Szczegóły

Zasady zwolnienia z obowiązku kwarantanny kierowców zawodowych

Zwolnienie z odbycia obowiązkowej kwarantanny po przekroczeniu granicy państwowej dotyczy również kierowcy niebędącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, zatrudnionego przez przedsiębiorcę mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, który legitymuje się świadectwem kierowcy. Zwolnienie z odbycia obowiązkowej kwarantanny po przekroczeniu granicy państwowej dotyczy również kierowców zawodowych w międzynarodowym transporcie drogowym (w tym międzynarodowym transporcie kombinowanym) wracających z zagranicy innymi środkami transportu niż pojazd, którym jest wykonywany transport…

Szczegóły

Błąd X35 występujący w tachografach Stoneridge 

Przedsiębiorcy, którzy w swoich pojazdach posiadają tachograf nowej generacji Stoneridge SE5000-8 „Rev A”, który został sparowany z czujnikiem ruchu KITAS4 produkcji firmy Continental mogą w niektórych przypadkach wpaść w kłopoty w trakcie kontroli i zostać oskarżeni o manipulację w zapisie tachografu w przypadku kontroli. Co może spowodować taki stan rzeczy? Obecnie istnieją dwa rodzaje czujników ruchu zatwierdzone do stosowania wraz z inteligentnymi tachografami, są to modele, TACH3 i KITAS4 wykonane zgodnie z normą…

Szczegóły

Małe ilości – ADR, czy nie ADR? cz. 2

W poprzednim artykule zacząłem omawianie sposobu przewozu towarów niebezpiecznych w „ilościach ograniczonych”. Przewożenie w „ilościach ograniczonych” pozwala na ograniczenie kosztów związanych z dostosowaniem się do obowiązujących przepisów. Stosując ten sposób przewozu jesteśmy zwolnieni z dużej części przepisów umowy ADR, jednakże to zwolnienie nie obejmuje wszystkich przepisów określających przewóz towarów niebezpiecznych.

Szczegóły

Małe ilości – ADR, czy nie ADR? cz. 1

Mamy przepisy wyłączające niektóre towary niebezpieczne, bądź określone ich ilości spod przepisów stosowanych przy przewozie towarów niebezpiecznych, gdyż te „małe ilości” nie stanowią takiego samego zagrożenia, jak większe ilości tych towarów, które już są obwarowane przepisami umowy ADR. Sama idea wprowadzenia tych przepisów jest słuszna, ale czy przewóz tych małych ilości towarów niebezpiecznych jest naprawdę bezpieczny?

Szczegóły

Czy za manipulację zapisów tachografu można trafić do więzienia?

Nowelizacja prawa o ruchu drogowym i kodeksu karnego wprowadzająca obowiązek zgłoszenia wymiany drogomierza i sankcje karne za fałszowanie zapisów stanu drogomierza czeka na podpis prezydenta. O ile zmiany w prawie o ruchu drogowym mają zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2020 roku o tyle zmiany w kodeksie karnym będą obowiązywać po 14 dniach od opublikowania zmiany do ustawy. Treść art. 306a kodeksu karnego § 1 wskazuje, że kto zmienia wskazanie drogomierza…

Szczegóły

Zmiany w sposobie prowadzenia dokumentacji pracowniczej

Z dniem 1 stycznia 2019 r. weszły w życie przepisy Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz.U. z 2018 r. poz. 2369), wprowadzając zmiany w sposobie prowadzenia tej dokumentacji przez pracodawców. Jedną z nowości w zakresie prowadzenia dokumentacji pracowniczej jest wynikający z § 6 pkt 1a rozporządzenia obowiązek objęcia ewidencją czasu pracy informacje o liczbie godzin dyżuru oraz godzinie rozpoczęcia i zakończenia…

Szczegóły