Kierowcy już mogą korzystać z brakującego odcinka południowej części drogi ekspresowej S3 znajdującej się pomiędzy węzłami Bolków i Kamienna Góra Północ. Na trasie znajdują się dwa tunele drogowe. Jeden z nich o długości ok. 2,3 km (TS-26) oraz ok. 320 m (TS-32). Pierwszy jest obecnie najdłuższym w naszym kraju pozamiejskim tunelem oraz najdłuższym tunelem wydrążonym w skale.
Przekop został wykonany metodą NATM (Nowa Austriacka Metoda), przechodzi on przez pasmo Gór Wałbrzyskich i Kaczawskich w Sudetach. Prace przy dwóch jego nawach prowadzone były przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przy średnim tempie 2,5 metra na dobę. W ramach inwestycji wybudowane zostały drogi dojazdowe, a istniejąca sieć dróg została przebudowana.
Każda z naw tunelu w Starych Bogaczowicach posiada dwa pasy ruchu, wynoszące 3,5 metra szerokości. Znajduje się tam pas awaryjny oraz chodniki dla obsługi i ewakuacji. Obie nawy są połączone dziewięcioma przejściami ewakuacyjnymi, rozmieszczonymi co 238 m.
Najdłuższy w Polsce tunel wydrążony w skale, jest cześcią drogi ekspresowaej S3, łącznie ze zrealizowanymi już odcinkami od Troszyna w woj. zachodniopomorskim, przez woj. lubuskie aż do Lubawki na Dolnym Śląsku. Kierowcy mają JUŻ do dyspozycji 436 km tego szlaku. W realizacji pozostaje jeszcze S3 pomiędzy Świnoujściem a Troszynem w woj. zachodniopomorskim, którego udostępnienie planowane jest do końca 2024 r.