Badania techniczne pojazdów

Ostatnio głośno się zrobiło na temat badań technicznych pojazdów. A wszystko za sprawą niedawnych zmian w przepisach, a dokładniej nowej sankcji za brak badań technicznych nakładanych przez organy kontrolne. W wrześniu 2018 r. ukazała się nowelizacja ustawy o transporcie drogowym, która zawiera m.in. załączniki określające wysokości kar za naruszenia określonych przepisów. Znajdziemy tam kary pieniężne za naruszenia norm czasu pracy, naruszenia przepisów ustawy o transporcie drogowym, ale są tam również sankcje…

Czytaj więcej

Tachospeed 2.93 z obsługą danych z inteligentnych tachografów

Od 15 czerwca 2019 r. nowe inteligentne tachografy powinny być instalowane we wszystkich nowo zarejestrowanych pojazdach wykonujących usługi transportowe na terenie Unii Europejskiej. Jest to już IV generacja tachografów cyfrowych tzw. tachografów inteligentnych. Aby w pełni korzystać z możliwości tachografu inteligentnego zaktualizuj oprogramowanie Tachospeed do najnowszej wersji 2.93. Jeśli jeszcze nie analizowałeś i nie rozliczałeś czasu pracy kierowców z Tachospeedem, pobierz i testuj za darmo nasz program. Przez 30 dni będziesz mógł…

Czytaj więcej

Czy za manipulację zapisów tachografu można trafić do więzienia?

Nowelizacja prawa o ruchu drogowym i kodeksu karnego wprowadzająca obowiązek zgłoszenia wymiany drogomierza i sankcje karne za fałszowanie zapisów stanu drogomierza czeka na podpis prezydenta. O ile zmiany w prawie o ruchu drogowym mają zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2020 roku o tyle zmiany w kodeksie karnym będą obowiązywać po 14 dniach od opublikowania zmiany do ustawy.   Treść art. 306a kodeksu karnego § 1 wskazuje, że kto zmienia wskazanie drogomierza pojazdu mechanicznego lub…

Czytaj więcej

Nie płać kary za brak ewidencji pomimo wyłączenia z obowiązku rejestracji przez tachograf

W związku z wątpliwościami dotyczącymi przewozów wyłączonych z zakresie stosowania Rozp. 561/2006, jak również wyłączenia z ustawy o czasie pracy kierowców, należy wskazać, że zgodnie z art. 13 ust. 1 pkt. h ROZPORZĄDZENIE (WE) nr 561/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 15 marca 2006 r. i art. 3 Rozp. 561/2006 spora część przewozów i pojazdów wyłączona jest na podstawie ww. artykułów z obowiązku stosowania zapisów z art. 5-9 Rozporządzenia WE 561/2006, tj. stosowania norm dotyczących czasu jazdy, przerw i odpoczynków.…

Czytaj więcej

Ograniczenia nacisku osi niezgodne z prawem unijnym

W dniu 21 marca 2019r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w sprawie o sygnaturze C-127/17 orzekł, że Polska naruszyła prawo unijne wprowadzając ograniczenia dla swobodnego ruchu pojazdów o maksymalnym nacisku osi napędowej  wynoszącym 11,5 tony.   Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani przygotowaniem wniosku o zwrot zapłaconej kary zapraszamy do kontaktu z TACHOLAB Sp. z o.o., ul. Estetyczna 4, 43-100 Tychy biuro@tacholab.pl lub telefonicznie: (32) 70 70 472   Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w związku…

Czytaj więcej

Decyzja Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie kar za nacisk osi napędowej

Polska przegrywa w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej. W sprawie ruchu ciężarówek z naciskiem osi 11,5 tony polska administracja poniosła porażkę, a skarga okazała się uzasadniona. Co to oznacza dla kierowców i firm transportowych?   Ważny wyrok dla kierowców Jednym z celów integracji europejskiej było wsparcie dla ruchu transgranicznego. Dlatego do 2011 roku Polska była zobowiązana…

Czytaj więcej

Zacieśnienie współpracy pomiędzy PIP i ITD

Podpisy zostały złożone, więc rozpoczyna się nowy rozdział we współpracy pomiędzy Państwową Inspekcją Pracy a Inspekcją Transportu Drogowego. W jakim zakresie obie instytucje przewidują współdziałanie? Co to oznacza dla zawodowych kierowców?   Bliższa współpraca, większa skuteczność 7 marca 2019 roku w siedzibie Głównego Inspektoratu Pracy spotkali się: • Główny Inspektor Pracy – Wieszław Łyszczek, •…

Czytaj więcej

Czy pijanego kierowcę można porównać do zmęczonego? Zobacz cały film + raport z eksperymentu

Wielokrotnie w dyskusjach dotyczących czasu pracy, jazdy i zmęczenia kierowców porównuje się reakcje kierowców zmęczonych z tymi po spożyciu alkoholu. W literaturze opisującej badania prowadzone w tym zakresie wskazuje się, że czas reakcji osoby po około 17 do 20 godzin pracy jest porównywalny z czasem reakcji osoby, która ma we krwi ok. 0,5 promila alkoholu.…

Czytaj więcej

Czy kierowcę zmęczonego można porównać do pijanego? Jedyny taki eksperyment w Polsce!

Wielokrotnie w dyskusjach dotyczących czasu pracy, jazdy i zmęczenia kierowców porównuje się reakcje kierowców zmęczonych z tymi po spożyciu alkoholu. W literaturze opisującej badania prowadzone w tym zakresie wskazuje się, że czas reakcji osoby po około 17 do 20 godzinach pracy jest porównywalny z czasem reakcji osoby, która ma we krwi ok. 0,5 promila alkoholu.…

Czytaj więcej