Małe ilości – ADR, czy nie ADR? cz. 2

W poprzednim artykule zacząłem omawianie sposobu przewozu towarów niebezpiecznych w „ilościach ograniczonych”. Przewożenie w „ilościach ograniczonych” pozwala na ograniczenie kosztów związanych z dostosowaniem się do obowiązujących przepisów. Stosując ten sposób przewozu jesteśmy zwolnieni z dużej części przepisów umowy ADR, jednakże to zwolnienie nie obejmuje wszystkich przepisów określających przewóz towarów niebezpiecznych.

Czytaj więcej

Małe ilości – ADR, czy nie ADR? cz. 1

Mamy przepisy wyłączające niektóre towary niebezpieczne, bądź określone ich ilości spod przepisów stosowanych przy przewozie towarów niebezpiecznych, gdyż te „małe ilości” nie stanowią takiego samego zagrożenia, jak większe ilości tych towarów, które już są obwarowane przepisami umowy ADR. Sama idea wprowadzenia tych przepisów jest słuszna, ale czy przewóz tych małych ilości towarów niebezpiecznych jest naprawdę bezpieczny?

Czytaj więcej

Tachospeed 2.93 z obsługą danych z inteligentnych tachografów

Od 15 czerwca 2019 r. nowe inteligentne tachografy powinny być instalowane we wszystkich nowo zarejestrowanych pojazdach wykonujących usługi transportowe na terenie Unii Europejskiej. Jest to już IV generacja tachografów cyfrowych tzw. tachografów inteligentnych. Aby w pełni korzystać z możliwości tachografu inteligentnego zaktualizuj oprogramowanie Tachospeed do najnowszej wersji 2.93. Jeśli jeszcze nie analizowałeś i nie rozliczałeś czasu pracy kierowców z Tachospeedem, pobierz i testuj za darmo nasz program. Przez 30 dni będziesz mógł…

Czytaj więcej

Czy za manipulację zapisów tachografu można trafić do więzienia?

Nowelizacja prawa o ruchu drogowym i kodeksu karnego wprowadzająca obowiązek zgłoszenia wymiany drogomierza i sankcje karne za fałszowanie zapisów stanu drogomierza czeka na podpis prezydenta. O ile zmiany w prawie o ruchu drogowym mają zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2020 roku o tyle zmiany w kodeksie karnym będą obowiązywać po 14 dniach od opublikowania zmiany do ustawy.   Treść art. 306a kodeksu karnego § 1 wskazuje, że kto zmienia wskazanie drogomierza pojazdu mechanicznego lub…

Czytaj więcej

Ograniczenia nacisku osi niezgodne z prawem unijnym

W dniu 21 marca 2019r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w sprawie o sygnaturze C-127/17 orzekł, że Polska naruszyła prawo unijne wprowadzając ograniczenia dla swobodnego ruchu pojazdów o maksymalnym nacisku osi napędowej  wynoszącym 11,5 tony.   Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani przygotowaniem wniosku o zwrot zapłaconej kary zapraszamy do kontaktu z TACHOLAB Sp. z o.o., ul. Estetyczna 4, 43-100 Tychy biuro@tacholab.pl lub telefonicznie: (32) 70 70 472   Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w związku…

Czytaj więcej

Decyzja Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie kar za nacisk osi napędowej

Polska przegrywa w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej. W sprawie ruchu ciężarówek z naciskiem osi 11,5 tony polska administracja poniosła porażkę, a skarga okazała się uzasadniona. Co to oznacza dla kierowców i firm transportowych?   Ważny wyrok dla kierowców Jednym z celów integracji europejskiej było wsparcie dla ruchu transgranicznego. Dlatego do 2011 roku Polska była zobowiązana…

Czytaj więcej

Zacieśnienie współpracy pomiędzy PIP i ITD

Podpisy zostały złożone, więc rozpoczyna się nowy rozdział we współpracy pomiędzy Państwową Inspekcją Pracy a Inspekcją Transportu Drogowego. W jakim zakresie obie instytucje przewidują współdziałanie? Co to oznacza dla zawodowych kierowców?   Bliższa współpraca, większa skuteczność 7 marca 2019 roku w siedzibie Głównego Inspektoratu Pracy spotkali się: • Główny Inspektor Pracy – Wieszław Łyszczek, •…

Czytaj więcej