Błąd X35 występujący w tachografach Stoneridge 

Przedsiębiorcy, którzy w swoich pojazdach posiadają tachograf nowej generacji Stoneridge SE5000-8 „Rev A”, który został sparowany z czujnikiem ruchu KITAS4 produkcji firmy Continental mogą w niektórych przypadkach wpaść w kłopoty w trakcie kontroli i zostać oskarżeni o manipulację w zapisie tachografu w przypadku kontroli. Co może spowodować taki stan rzeczy? Obecnie istnieją dwa rodzaje czujników ruchu zatwierdzone do stosowania wraz z inteligentnymi tachografami, są to modele, TACH3 i KITAS4 wykonane zgodnie z normą…

Czytaj dalej

Infolab z Certyfikatem ISO nieprzerwanie od 2013 r.

Z radością informujemy, iż po raz kolejny przeszliśmy pozytywnie audyt recertyfikacyjny i otrzymaliśmy Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością wg normy PN-EN ISO 9001:2015. Jest on nam przyznawany od roku 2013, co potwierdza, iż nieprzerwanie utrzymujemy i podnosimy standardy działań w zakresie najwyższej jakości, obsługi klienta oraz oferowanych usług. Otrzymany przed DEKRA Certification dokument obejmuje audyt procesów produkcji, sprzedaży, wsparcia technicznego, aktualizacji programowania oraz usług szkoleniowych.  

Czytaj dalej

Tachospeed na Białoruskim Tygodniu Transportowym

1 października na arenie piłkarskiej w Mińsku rozpocznie się jedno z najważniejszych wydarzeń branży transportowo-logistycznej w Europie Środkowo-Wschodniej – Białoruski Tydzień Transportowy. Na forum, którego głównym organizatorem jest Ministerstwo Transportu i Komunikacji Republiki Białoruś, nie może zabraknąć naszych przedstawicieli. 2 października weźmiemy udział w konferencji „Bezpieczeństwo w Transporcie Publicznym”, w ramach której zaprezentujemy nasze oprogramowanie do kontroli czasu pracy kierowców. Miejsce konferencji: Sala Kongresowa, Mała Hala, Prospekt Pobiediteley…

Czytaj dalej

Małe ilości – ADR, czy nie ADR? cz. 2

W poprzednim artykule zacząłem omawianie sposobu przewozu towarów niebezpiecznych w „ilościach ograniczonych”. Przewożenie w „ilościach ograniczonych” pozwala na ograniczenie kosztów związanych z dostosowaniem się do obowiązujących przepisów. Stosując ten sposób przewozu jesteśmy zwolnieni z dużej części przepisów umowy ADR, jednakże to zwolnienie nie obejmuje wszystkich przepisów określających przewóz towarów niebezpiecznych.

Czytaj dalej

Małe ilości – ADR, czy nie ADR? cz. 1

Mamy przepisy wyłączające niektóre towary niebezpieczne, bądź określone ich ilości spod przepisów stosowanych przy przewozie towarów niebezpiecznych, gdyż te „małe ilości” nie stanowią takiego samego zagrożenia, jak większe ilości tych towarów, które już są obwarowane przepisami umowy ADR. Sama idea wprowadzenia tych przepisów jest słuszna, ale czy przewóz tych małych ilości towarów niebezpiecznych jest naprawdę bezpieczny?

Czytaj dalej

Tachospeed 2.93 z obsługą danych z inteligentnych tachografów

Od 15 czerwca 2019 r. nowe inteligentne tachografy powinny być instalowane we wszystkich nowo zarejestrowanych pojazdach wykonujących usługi transportowe na terenie Unii Europejskiej. Jest to już IV generacja tachografów cyfrowych tzw. tachografów inteligentnych. Aby w pełni korzystać z możliwości tachografu inteligentnego zaktualizuj oprogramowanie Tachospeed do najnowszej wersji 2.93. Jeśli jeszcze nie analizowałeś i nie rozliczałeś czasu pracy kierowców z Tachospeedem, pobierz i testuj za darmo nasz program. Przez 30 dni…

Czytaj dalej

Czy za manipulację zapisów tachografu można trafić do więzienia?

Nowelizacja prawa o ruchu drogowym i kodeksu karnego wprowadzająca obowiązek zgłoszenia wymiany drogomierza i sankcje karne za fałszowanie zapisów stanu drogomierza czeka na podpis prezydenta. O ile zmiany w prawie o ruchu drogowym mają zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2020 roku o tyle zmiany w kodeksie karnym będą obowiązywać po 14 dniach od opublikowania zmiany do ustawy. Treść art. 306a kodeksu karnego § 1 wskazuje, że kto zmienia wskazanie drogomierza…

Czytaj dalej

Ograniczenia nacisku osi niezgodne z prawem unijnym

W dniu 21 marca 2019r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) w sprawie o sygnaturze C-127/17 orzekł, że Polska naruszyła prawo unijne wprowadzając ograniczenia dla swobodnego ruchu pojazdów o maksymalnym nacisku osi napędowej  wynoszącym 11,5 tony.   Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani przygotowaniem wniosku o zwrot zapłaconej kary zapraszamy do kontaktu z TACHOLAB Sp. z o.o., ul. Estetyczna 4, 43-100 Tychy biuro@tacholab.pl lub telefonicznie: (32) 70 70 472…

Czytaj dalej

Decyzja Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie kar za nacisk osi napędowej

Polska przegrywa w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej. W sprawie ruchu ciężarówek z naciskiem osi 11,5 tony polska administracja poniosła porażkę, a skarga okazała się uzasadniona. Co to oznacza dla kierowców i firm transportowych?   Ważny wyrok dla kierowców Jednym z celów integracji europejskiej było wsparcie dla ruchu transgranicznego. Dlatego do 2011 roku Polska była zobowiązana otworzyć swoje drogi dla wszystkich pojazdów o nacisku 11,5 tony…

Czytaj dalej