Komisja Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego (TRAN) przyjęła poprawki związane z czasem prowadzenia i odpoczynkami dla kierowców pracujących w branży turystycznej prowadzących autokary.
Oznacza to, że kierowcy mogą podzielić swoją 45-minutową przerwę na okresy przynajmniej 15-minutowe. W związku z czym nie muszą dzielić swoich przerw na dotychczasowe 15 i 30 minut, a mogą wykonać trzy przerwy trwające 15 minut każda.
Dodatkowo, gdy ich podróż trwa powyżej 6 dni, to mogą skorzystać z wydłużenia swojego maksymalnego czasu prowadzenia o dodatkową godzinę. Kolejną ważną zmianą jest możliwość rozpoczęcia kolejnych 12 okresów prowadzenia autokaru w ramach wykonywania przewozów krajowych (do tej pory możliwe było to wyłącznie, gdy przewozy miały charakter międzynarodowy).
TRAN ma w planach także utworzenie specjalnej strony internetowej do diagnozowania i przechowywania dokumentacji kontrolnej. Strona ta ma być dostępna w wielu językach, a więc podobnie jak aktualnie funkcjonujący system IMI. Niewykluczone, że właśnie z tą platformą będzie powiązane miejsce do przechowywania dokumentacji transportowej. Zabieg ten znacznie ułatwiłby branży transportowej codzienną pracę w obrębie jednej przestrzeni internetowej.
Jeżeli proces legislacyjny przejdzie zgodnie z planem, to już w 2024 roku powyższe zmiany wejdą w życie i tym samym poprawią dotychczasowe regulacje prawne związane z organizacją pracy kierowców prowadzących autokary. Zmiany zapowiadają się bardzo obiecująco i napawają optymizmem branżę turystyczną. Będziemy na bieżąco dla Państwa monitorować sytuację w tym temacie, a o kolejnych zmianach poinformujemy w odrębnym artykule.
Oprogramowanie Tachospeed Expert zostanie zaktualizowane o wszelkie nowe wytyczne, które się pojawią i będą dotyczyły branży transportowej. Pamiętaj, aby zawsze pracować na najnowszej wersji programu, aby generowane przez Ciebie raporty (dokumenty) były zgodne z aktualną literą prawa. Link do dostępnych aktualizacji programu poniżej:
Śledź nasz blog, aby być na bieżąco z aktualnymi zmianami prawnymi w branży transportowej!
Autor: Sebastian Słaby, Ekspert branży transportowej