Komisja Europejska przedstawiła portal do zgłaszania delegowanych kierowców. Jednocześnie pojawiła się informacja, aby uzbroić się w cierpliwość, gdyż mogą występować przejściowe trudności. Wszystko z racji tego, że prace nad portalem nadal trwają.
Aby pomóc w obsłudze systemu, dla uproszczenia zamieszczone zostały zakładki:
- Pomoc: https://www.postingdeclaration.eu/help
- Często zadawane pytania (FAQ).
- Instruktaż video we wszystkich językach wspólnotowych (na dzień dzisiejszy tłumaczenia automatyczne); oficjalne tłumaczenia pojawią się wkrótce.
Platforma testowa portalu będzie dostępna do odwołania, aby umożliwić firmom zaznajomienie się z nią, w celu jej przetestowania.
https://www.postingdeclaration-training.eu/landing
Poniżej pomocny informator z komunikatami, jakie mogą się pojawić.
Jeśli podczas pierwszego logowania pojawi się komunikat odnośnie odmowy dostępu (Access Denied), to aby firmom ułatwić rejestrację i logowanie, poniżej przedstawione są instrukcje jak postępować, oczywiście w zależności, od pojawiającego się komunikatu:
Jeśli użytkownik:
- chciał przejść do swojego konta (go to my account), natomiast nie był nigdy zarejestrowany w portalu:
- musi być właścicielem konta firmowego lub otrzymać zaproszenie.
- Jeśli tworzył nowe konto firmowe:
- musi przeładować aplikację (reload application), jeśli pojawi się komunikat o błędzie, trzeba ponownie utworzyć konto (create an account); proces zostanie wznowiony.
- Jeżeli użytkownik otrzymał już maila w postaci zaproszenia, ale pojawił się błąd po zalogowaniu na konto EU Login:
- użytkownik będzie musiał ponownie wznowić proces zaproszenia, przy ponownym skorzystaniu z poprzedniego linku, który otrzymał; rejestracja zostanie wznowiona.
W przypadku problemów technicznych można się kontaktować pod adresem:
DIGIT-POSTINGDECLARATION-SUPPORT@ec.europa.eu