Austriacka ustawa o zwalczaniu dumpingu płacowego i socjalnego (nr 44-LSD-BG) doczekała się nowelizacji. Z początkiem czerwca wchodzi w życie szereg zmian, najważniejsze z nich przedstawiamy poniżej.
Przede wszystkim pojawią się nowe formularze oraz fakt, że kierowca sam będzie mógł pełnić funkcję reprezentanta (w takim przypadku nie będzie wymagane posiadanie innego reprezentanta na terenie Austrii).
Jak wspomnieliśmy powyżej, od 1 czerwca 2017 zmieni się m.in. formularz zgłaszania pracowników. Pojawią się nowe zaświadczenia, różniące się od dotychczasowych m.in. zniesieniem obowiązku wskazywania zleceniodawców, okresem, na jaki mogą zostać wystawione – będzie to okres 6 miesięcy, a także konieczne będzie wskazanie numeru rejestracyjnego pojazdu, którym będzie wykonywany przewóz na terenie Austrii.
Z kolejnych zmian, które zasługują na szczególną uwagę jest zmiana ilości wymaganych dokumentów, jakie kierowca obowiązany jest przechowywać w kabinie pojazdu.
Od 1 czerwca kierowca będzie musiał mieć w kabinie:
- zaświadczenie A1,
- zaświadczenie o delegowaniu
- umowa o pracę – powinna być przetłumaczona na język niemiecki lub angielski
- zapisy z urządzeń rejestrujących czas pracy kierowców zgodnie z art. 36 Rozporządzenia UE nr 165/2014 z dnia 4.02.2014r.