27 października 2016 roku został opublikowany dekret włoskiego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10.08.2016r. Wejdzie on w życie po upływie 60 dni od dnia jego opublikowania.
Chodzi o dekret wdrażający zapisy dotyczące zasad i trybu przekazywania informacji o delegowaniu pracowników do Włoch. Nowe przepisy nakładają na pracodawcę zagranicznego obowiązek zgłoszenia delegowania pracownika do pracy na terenie Włoch.
Na stronie Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Rzymie – https://italy.trade.gov.pl można znaleźć tłumaczenie na język polski dekretu z mocą ustawy, ogłoszonego w dniu 17 lipca 2016 roku i implementującego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/67/UE z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie egzekwowania dyrektywy 96/71/WE dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług.