Istotną zmianą, jaka została wprowadzona przez Ministerstwo Finansów do systemu e-TOLL, jest możliwość dalszej jazdy, nawet jeśli awarii ulegnie urządzenie lokalizacyjne. Co w takim przypadku należy zrobić?
W przypadku awarii kierowca pojazdu zobowiązany jest do zalogowania się do Internetowego Konta Klienta e-TOLL i skorzystać z funkcji „uzupełnij przejazd”. Co więcej, należy określić miejsce, w którym urządzenie GPS przestało działać oraz wpisać miejsce docelowe. Dopiero wtedy można kontynuować przejazd.
Opłatę za zadeklarowany przejazd trzeba uiścić z góry. W przypadku kont przedpłaconych wymagane jest posiadanie środków na opłacenie deklaracji przejazdu. Należy upewnić się, że środki znajdują się na koncie.
W wyjątkowych sytuacjach:
- gdy pojazd uczestniczy w akcji ratowniczej
- jest używany do przewozów żywych zwierząt, mleka, lekarstw, towarów niebezpiecznych, betonu, odpadów komunalnych
- w przypadku autobusów przewożących pasażerów
zadeklarowanie przejazdu będzie mogło nastąpić do 3 dni po jego zakończeniu.