Uwagi do aktualizacji programu w systemie Windows Vista/7.
Aktualizacja Tachospeed 2.77 wymaga systemu operacyjnego Windows 7 lub nowszego (system Windows XP, Windows Vista, Windows Server 2003 i Windows 2000 nie jest wspierany)
Uwaga! Przed aktualizacją należy wykonać kopię bazy danych programu.
Jeżeli aktualizacja nie działa w systemie Vista/7 lub po jej uruchomieniu i zainstalowaniu wciąż mamy starszą wersję programu, to bardzo prawdopodobnym powodem jest brak posiadania przez użytkownika praw do modyfikacji folderu z programem, tj. folderu TachoSpeed. Dodatkowo należy pamiętać, aby zawsze uruchamiać aktualizację z prawami administratora.
W celu nadania użytkownikowi odpowiednich uprawnień należy:
- w Eksploratorze Windows odnaleźć folder, gdzie zainstalowany jest program (domyślnie jest to lokalizacja: c:\Program files\Infolab\TachoSpeed\);
- kliknąć prawym klawiszem myszki na nazwie folderu TachoSpeed i wybrać z menu polecenie Właściwości;
- przełączyć się na kartę Zabezpieczenia i kliknąć przycisk Edytuj;
- na liście Nazwy grupy lub użytkownika odnaleźć i podświetlić pozycję Użytkownicy (NAZWA\Użytkownicy);
- na liście Uprawnienia dla Użytkownicy załączyć w polu Modyfikacja opcję Zezwalaj.
Jeśli powyższy sposób nie pomógł, na czas aktualizacji można wyłączyć User Account Control (UAC).
W tym celu należy:
- kliknąć przycisk Start i wybrać Panel sterowania (może znajdować się w menu Ustawienia);
- kliknąć w ikonę Konta użytkowników;
- wybrać opcję Włącz lub wyłącz funkcję Kontrola konta użytkownika;
- odznaczyć znacznik przy opcji Użyj funkcji Kontrola konta użytkownika, aby pomóc w ochronie komputera;
- kliknąć przycisk OK;
- uruchomić ponownie komputer, poprzez wciśnięcie przycisku Uruchom ponownie teraz.
System Vista/7 korzysta z mechanizmu o nazwie VirtualStore. Związany jest on z wirtualizacją plików pochodzących od aplikacji żądających dostępu do chronionych elementów systemu, takich jak katalog Program Files czyWindows. Gdy aplikacja próbuje zapisać coś w takim miejscu, jest wtedy przekierowana właśnie do folderu VirtualStore i w nim dokonywane są odpowiednie zapisy.
Elementy podlegające takiemu mechanizmowi bezpośrednio w katalogachWindows, Program Files, czy też w ich podkatalogach, możemy łatwo wyświetlić po wejściu do danego katalogu i kliknięciu przycisku Pliki zgodności, który pojawi się w górnym menu. Zostaniemy wtedy automatycznie przeniesieni do odpowiedniego katalogu w VirtualStore.
Zazwyczaj kopie plików są przechowywane w katalogu:
- C:\Users\<login użytkownika>\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\
Jeśli powyższe sposoby nie dały oczekiwanego rezultatu, można spróbować usunąć pliki z tego repozytorium.
Uwaga! Jeśli do programu były wprowadzane już jakieś dane, to w wyżej wymienionej lokalizacji znajdują się właściwe pliki baz danych programu. W związku z tym nie należy kasować tych plików, a skopiować je do katalogu programu (domyślnie: c:\Program Files\Infolab\Tachospeed\Baza).