Centralna baza naruszeń

Tachospeed Stat to scentralizowana baza naruszeń norm Rozporządzenia 561/2006 oraz Umowy międzynarodowej AETR.

rwd
Tachospeed Stat pozwala m. in. na przygotowanie statystyki naruszeń i ich specyfiki. Jest to wymóg Komisji Europejskiej oraz ONZ w stosunku do odpowiedzialnych służb kontrolnych krajów członkowskich Unii Europejskiej oraz innych krajów Europy.

Do zadań oprogramowania należy również bieżąca kontrola naruszeń zidentyfikowanych przez inspektorów służb kontrolujących, w celu określenia stopnia wykroczenia oraz w celu weryfikacji zgodności wystawionych zaświadczeń.

Korzyści i funkcje
  • Skanowanie wykresówek za pomocą skanera płaskiego lub automatycznego z podajnikiem (50 tarczek / min)
  • Przetwarzanie obrazu tarczki na aktywności
  • Digitalizacja danych analogowych tj. czasu jazdy, pracy innej, gotowości i postoju kierowcy
  • Detekcja czasu trwania i rodzaju aktywności zapisanych na wykresówkach
  • Detekcja przejechanego dystansu zapisanego na wykresówce
  • Przypisywanie kierowcy, numeru rejestracyjnego pojazdu, miejsc oraz dat włożenia i wyciągnięcia wykresówki z tachografu
  • Edycja wykrytych aktywności kierowcy
  • Import danych z karty kierowcy,  bezpośrednio z urządzenia do poboru danych cyfrowych lub kabla do tachografu
  • Weryfikacja podpisu cyfrowego plików z karty kierowcy i tachografu
  • Walidacja zgodności struktury plików cyfrowych z aneksem 1B Rozporządzenia 3821/85
  • Przypomnienia o dacie pobrania pliku z tachografu i karty kierowcy
  • Importowanie plików cyfrowych o rozszerzeniach DDD, ESM, DTG (wypisać pozostałe)
  • Wykrywanie okresów jazdy bez karty kierowcy w tachografie
  • Graficzny edytor nieprzypisanych okresów aktywności
  • Szczegółowy raport aktywności pojazdu ze zdarzeniami, błędami, zmianami kart kierowców
  • Odczytywanie danych z kart kierowców za pomocą czytnika kart chipowych (czytnik kart inteligentnych)
  • Zapisywanie danych z karty kierowcy do pliku zgodnego z Aneksem 1B Rozporządzenia 3821/85
  • Kopiowanie aktywności między kartami w przypadku użycia cudzej karty
  • Wykrywanie użycia dwóch kart przez jednego kierowcę
  • Wykrywanie użycia magnesu
  • Wykrywanie nieścisłości danych technicznych związanych z kalibracją i aktywacją tachografu
  • Porównywanie km zapisanych w tachografie z dystansem z mapy Google
  • Analiza behawioralna (analiza zachowań kierowcy przy dokonywaniu przekroczeń)
  • Najdokładniejszy w Europie algorytm do wykrywania naruszeń opracowany przez inspektora transportu drogowego oraz aktywnych członków organizacji CORTE i Tachograph Forum (DG Move)
  • Pełna graficzna reprezentacja analizy naruszeń
  • Pełna zgodność z wytycznymi TRACE i CORTE
  • Klasyfikowanie firmy do kontroli na podstawie ilości poważnych i bardzo poważnych naruszeń
  • Wykrywanie naruszeń ustawy o czasie pracy kierowców i dyrektywy 2002/15/WE
    • brak wymaganej przerwy w pracy (30 minut po 6 godz. i 45 minut po 9 godz. pracy
  • Wykrywanie naruszeń norm Rozporządzenia 561/2006 tj:
    • przekroczenie ciągłego czasu jazdy bez prawidłowej przerwy (wymaganej po 4,5h jazdy)
    • przekroczenie czasu jazdy w dziennym okresie prowadzenia (pow. 9 godz. lub 10 godz. jazdy)
    • przekroczenie jednotygodniowego czasu prowadzenia (pow. 56 godz. jazdy)
    • przekroczenie dwutygodniowego czasu prowadzenia (pow. 90 godz. jazdy)
    • brak regularnego odpoczynku dziennego (conajmniej 11 godz. postoju)
    • brak regularnego odpoczynku dziennego na promie (conajmniej 11 godz. postoju)
    • brak regularnego odpoczynku dziennego w załodze (conajmniej 9 godz. postoju)
    • brak skróconego odpoczynku dziennego (conajmniej 9 godz. postoju)
    • brak skróconego odpoczynku tygodniowego (conajmniej 24 godz. postoju)
    • brak regularnego odpoczynku tygodniowego (conajmniej 45 godz. postoju)
  • Rozliczanie czasu pracy kierowców w systemie podstawowym, równoważnym i zadaniowym
  • Automatyczna identyfikacja dób pracowniczych
  • Wyliczanie dobowego wymiaru czasu pracy
  • Identyfikacja dobowych i średniotygodniowych godzin nadliczbowych
  • Obliczanie dobowego wymiaru dyżuru
  • Identyfikacja godzin pracy w święta i niedziele
  • Automatyczna rekompensata godzin nadliczbowych
  • Kalkulator płacy minimalnej
  • Automatyczne wyliczanie należności z tytułu krajowej podróży służbowej (dieta i ryczałty)
  • Automatyczne określanie należności z tytułu zagranicznej podróży służbowej
  • Obliczenia oparte o dane z wykresówek i tachografów cyfrowych
  • Wyliczenie podstawowych składników wynagrodzenia
  • Ryczałty
  • Możliwość dodania dodatkowych składników wynagrodzenia
  • Wszystkie składniki będą wyliczane tylko w kwocie brutto
Centralna baza naruszeń
Tachospeed Stat pozwala na obustronną komunikację z modułem Tachospeed Control udostępniając zasoby centralnej bazy naruszeń i wykroczeń. Dane na serwery Tachospeed Stat wgrywane są przez inspektorów po każdej kontroli na drodze.

Dane zawierają oryginalne pliki zgrane od kierowcy oraz z tachografu wraz z raportem z kontroli i/lub decyzją administracyjną. Dzięki temu baza naruszeń jest ciągle aktualizowana i zawiera najbardziej aktualne dane dotyczące naruszeń i wykroczeń kierowców.

Sprawdzanie reputacji
Dzięki modułowi Tachospeed Stat inspektor ma możliwość sprawdzenia historycznych danych kontrolowanego kierowcy, pojazdu oraz przedsiębiorstwa, w centralnej bazie naruszeń. Inspektor może również sprawdzić naruszenia innych pracowników w ramach tego samego przedsiębiorstwa.
Raporty statystyczne
Tachospeed Stat pozwala na wydruk wszystkich raportów wymaganych przez Unię Europejską i Organizację Narodów Zjednoczonych. Ta aplikacja statystyczna zlicza ilość inspekcji drogowych oraz przeprowadzonych w siedzibach przedsiębiorstw, rodzaje pojazdów oraz wskazuje rodzaje dróg, na których prowadzono inspekcję.
Nadzór na inspektorami
Karty inspekcji zawierają informacje o wszystkich kontrolach drogowych przeprowadzonych przez danego inspektora. Połączenie Tachospeed Stat z modułem Tachospeed Control, który został stworzony z myślą o inspektorach nadzorujących, pozwala na generowanie raportów z zawartości tych kart. Jest to jedna z podstaw kontroli pracy inspektorów oraz zapobiegania niepożądanych zachowaniom podczas inspekcji.
Wymagania sprzętowe
  • System operacyjny:
    Microsoft Windows 7/8/10
    Linux (program można uruchomić we własnym zakresie za pomocą oprogramowania Wine)
  • procesor 2GHz
  • 1 GB pamięci RAM
  • 300 MB na dysku twardym
  • napęd CD-ROM
  • port USB
  • skaner do tarczek (300 DPI) i/lub czytnik kart kierowców
  • monitor 1024×768 pikseli (zalecany 1920×1080)
  • karta sieciowa LAN (dla wersji wielostanowiskowej)
  • połączenie internetowe do aktualizacji programu
  • połączenie internetowe lub telefoniczne do aktywacji programu
Zobacz również
AKTUALIZACJE

Bądź na bieżąco! Zaktualizuj program Tachospeed do najnowszej wersji.

INSTRUKCJA OBSŁUGI

Zapoznaj się z instrukcją do najnowszej wersji programu Tachospeed

BAZA WIEDZY

Zapoznaj się z obszerną bazą wiedzy, przygotowaną przez naszych ekspertów.

PREZENTACJE

Zapoznaj się z prezentacjami, które wprowadzą Cię do pracy z programem.

Masz pytania lub

chcesz otrzymać ofertę?

Skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta, a my postaramy się odpowiedzieć na wszelkie pytania i wątpliwości związane z naszymi produktami i usługami jeszcze tego samego dnia.

 

Każda przedstawiona przez nas oferta jest niezobowiązująca i jest chroniona tajemnicą handlową.

Oświadczenie o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w prawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).