Czas pracy kierowcy. Ewidencja czasu pracy kierowców. Tacho, tarczki. Odczyt kart kierowców i tachografów cyfrowych. Raport ITD.

Pobierz demo

Pobierz wersje demonstracyjne oprogramowania.

Tachografy
cyfrowe

Archiwizacja danych z tachografu cyfrowego - sprawdź ofertę najlepszego rozwiązania do analizy danych z tachografu cyfrowego

Dystrybucja

Zostań naszym dystrybutorem.

Korzystne warunki współpracy.

Przyłącz się do naszego programu partnerskiego.

Polityka jakości
ISO-9001-2008
WizjaFirmy

Aktualności

Ograniczenia czasu pracy kierowców.

Publikacja: Lipiec 17, 2013

Koniec z zawodowymi kierowcami jeżdżącymi kilkanaście godzin bez przerwy. Od dziś obowiązują nowe zasady rozliczania czasu pracy samozatrudnionych kierowców.

Muszą przestrzegać tygodniowych limitów czasu pracy, obowiązkowych przerw i prowadzić ewidencję godzin za kółkiem. Do tej pory ustawa o czasie pracy kierowców dotyczyła wyłącznie zatrudnionych na umowę o pracę.

Renata Strachowska dyrektor biura prawnego Inspekcji Transportu Drogowego tłumaczy, że ograniczenie czasu pracy dotyczy teraz dwóch pozostałych grup kierowców. - Ewidencję będą musieli prowadzić ci, którzy mają firmy transportowe i kierują własnymi pojazdami oraz ci, którzy jedynie świadczą usługi transportowe korzystając z pojazdów firm zewnętrznych - tłumaczy dyrektor biura prawnego Inspekcji Transportu Drogowego.

Renata Strachowska przekonuje, że dzięki zmianom zawodowi kierowcy mają być mniej przemęczeni. - To dzięki temu, że wszystkich zawodowych kierowców będzie obowiązywała taka sama norma nakazująca po 6 godzinnej pracy zrobienie 30 minutowej przerwy - wylicza.

Nowe zasady oznaczają również , że czasem pracy samozatrudnionych kierowców jest cały okres od rozpoczęcia pracy do jej zakończenia. Obejmuje on wykonywanie wszelkich czynności związanych z transportem drogowym. Nie tylko prowadzenie pojazdu, lecz także oczekiwanie na załadunek czy utrzymywanie pojazdu w czystości.

Średni tygodniowy czas pracy kierowcy przedsiębiorcy nie może przekraczać 48 godzin w okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy.

Przestrzeganie przepisów ma kontrolować Inspekcja Transportu Drogowego. Za przekroczenie czasu pracy grozi grzywna do 500 złotych, a za nie prowadzenie ewidencji nawet 1000 złotych.

Za brak tych przepisów na początku roku Komisja Europejska pozwała Polskę, Austrię i Finlandię przed Trybunał Sprawiedliwości UE. Bruksela od trzech lat ponaglała Polskę by ta wprowadziła do prawa krajowego unijną dyrektywę.